Widzę, że konsultant ślubny budzi wiele wątpliwości i wcale się nie dziwię. W Polsce to jednak jeszcze coś nowego i pary nie są przyzwyczajone do tego typu usług. Na zachodzie jest to oczywista oczywistość
i z czasem na pewno i u nas rozkręci się na dobre.
Jednak chciałabym dziś rozwiać troszkę Wasze wątpliwości
Nikt nie nie podejmie za Was żadnych decyzji, jedynie pomoże w podjęciu ich. To jest Wasz dzień i to Wy decydujecie o nim od A do Z. Powiedzmy, że dla konsultanta ślubnego zostaje cała ta "brudna" robota
Wiele zależy od tego, jakiego konsultanta sobie wybierzecie i na jakie usługi się zdecydujecie. Większość firm poza kompleksową koordynacją i organizacją ślubu i wesela, oferuje swoim klientom konkretne pakiety i w ten sposób przyszłe małżeństwo samodzielnie zajmuje się niektórymi sprawami. Klienci trafiają się różni - niektórzy nie chcą się niczym przejmować, inni wybierają tylko niektóre usługi, a jeszcze inni proszą tylko o poradę, wsparcie i towarzystwo w załatwianiu najważniejszych spraw. Spotkałam się z Panią, która po prostu chciała mnie mieć przy sobie, bym służyła jej radą, ale wszystko załatwiała samodzielnie.
Co do kosztów, to faktycznie nie jest tak, że konsultant podnosi koszty ślubu i wesela. Naszym zadaniem jest wynegocjować takie ceny z podwykonawcami, by nie nadwyrężyć Waszego budżetu. Konsultant może obniżyć koszty nawet o 20%.
Jeśli chodzi o wynagrodzenie samego konsultanta to najczęściej jest to 10% całości, firmy początkujące mają niższą stawkę. Wygodne dla klienta jest także to, że może zapłacić za poszczególną usługę i zdecydować się na przykład tylko na pomoc w znalezieniu sali. W moim przypadku wszystko zależy od indywidualnego klienta, od jego budżetu, jego wymagań - na podstawie tego przygotowuję dla niego cennik. Poza tym pamiętajmy także o tym, że spotkanie z konsultantem i rozmowa z nim do niczego nas nie zobowiązuje.