suknie ślubne Warszawa


Ostatnia wizyta: Teraz jest 28 mar 2024, 09:54


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 09 cze 2010, 07:33 
Offline

Dołączył(a): 09 cze 2010, 07:31
Posty: 1
Kiedyś na zlecenie katalogu obiektów weselnych Twojasala.pl napisałem artykuł z kilkudziesięcioma pytaniami jakie można zadać właścicielom sal.

Poniżej przedstawiam jego treść:

Zorganizowanie najważniejszego dnia w życiu to wielkie wyzwanie pochłaniające duże koszty oraz wiele energii. Najistotniejszym elementem imprezy weselnej jest sala, w której ona się odbędzie. Dlatego uważam, że warto się zapoznać się z poniższym poradnikiem prezentującym listę pytań jakie należy zadać właścicielowi bądź przedstawicielowi lokalu, w których chcielibyśmy zorganizować naszą imprezę weselną. Uzyskanie kompletu odpowiedzi na poniższe pytania zdecydowanie ułatwi nam wybór.

Gdzie zorganizować wesele? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta dlatego warto sprawdzić następujące elementy:

1. Czy posiadacie Państwo pokoje noclegowe lub ofertę pobliskich hoteli? Kiedy goście muszą wymeldować się z pokoi?

2. Jaka jest minimalna ilość osób za jakie trzeba zapłacić aby zorganizować wesele?

3. Czy jest parking i czy są pobierane jakieś opłaty?

4. Czy to miejsce na wesele posiada klimatyzację i czy są pobierane dodatkowe opłaty za jej używanie?

5. Czy jest wydzielone miejsce dla palących?

6. Z czego jest wykony parkiet? Czy jest ślisko? Jak duża jest powierzchnia taneczna? Czy orkiestra znajduje się w tym samym pomieszczeniu co stoliki?

7. Czy jest dostępny osobny stolik dla zespołu, kamerzysty i fotografa ? Czy płacimy za te osoby pełna opłatę? Czy są zniżki lub możliwość ustalenia odrębnego menu dla tych osób?

8. Jakie są opłaty za dzieci? Czy posiadają Państwo udogodnienia dla karmiących matek?

9. Czy można przynieść własny alkohol? Czy pobierana jest tzw. opłata korkowa? Jeżeli tak to w jaki sposób jest liczona? Jakie są ceny alkoholu w lokalu i jakie marki są dostępne? Kto dysponuje alkoholem? Gdzie przechowywany jest alkohol i kto ma dostęp do tego miejsca? Czy jest to miejsce pod kluczem? Czy jest dostępna lodówka na alkohol i czy są z nią związane jakieś opłaty?

10. Gdzie można skosztować potraw weselnych? Czy zapewniają Państwo darmową degustację potraw weselnych?

11. Czy jest dostępny tzw. stół wiejski”? Czy można dostarczyć własne wyroby? Jakie są opłaty?

12. Czy możemy po weselu zabrać jedzenie? Kiedy można je odebrać? Czy zapewniają Państwo pojemniki?

13. Gdzie usytuowana jest kuchnia? Czy widać ja z sali?

14. Jak wygląda zastawa i szkło, które będzie używane na ślubie. Czy jest możliwość zobaczenia kuchni?

15. Czy płacimy za stłuczoną zastawę i kieliszki? Jeżeli tak to jakie są koszty?

16. Ile kawy, herbaty, soków, wody przypada na jedna osobę? Jakie są ewentualne dopłaty?

17. Czy w cenie są owoce? Jeżeli nie to jakie są koszty? Jakie owoce pojawią się na stole i w jakich ilościach?

18. Czy w cenie są ciasta i tort? Jeżeli nie to jakie są koszty? Ile ciast pojawi się na stole i ile przypada na jedną osobę? Czy można wnieść swoje ciasta i tort? Czy są jakieś opłaty z tym związane?

19. Czy jest chłodnia na tort i ciasta? Jaka jest maksymalna średnica tortu aby nie było problemów np. z przeniesieniem go przez drzwi ?

20. Jaka jest ilość gorących posiłków, ilość zimnych przekąsek. Czy można gdzieś zobaczyć przykładowe menu?

21. Czy posiłki przygotowywane są na miejscu czy zajmuje się tym jakaś zewnętrzna firma. Proszę powiedzieć coś o kuchni i kucharzach.

22. Jakie napoje są serwowane na weselu? Proszę podać marki napoi. Jaka jest pojemność butelek stawianych na stole? Czy soki podawane są w kartonikach czy w dzbankach?

23. Czy gwarantujecie Państwo szampan na powitanie? Jeżeli tak to jakiej jest marki i czy są jakieś dodatkowe opłaty?

24. Czy gwarantujecie Państwo powitanie chlebem weselnym i solą? Czy są jakieś dodatkowe opłaty?

25. O której godzinie musi skończyć się bal weselny? Czy jest możliwość przedłużenia tego czasu i czy są z tym związane jakieś opłaty? Jeżeli tak to jakie.

26. Czy zgodzą się Państwo na przeprowadzenie pokazu sztucznych ogni? Czy mogą Państwo zapewnić jakieś dodatkowe atrakcje?

27. Czy można zobaczyć toalety? Czy w czasie wesela będzie ktoś odpowiedzialny za czystość toalety i jej wyposażenie w ręczniki, papier, mydło?

28. Czy udostępnią nam Państwo miejsce na przechowywanie cennych rzeczy i prezentów? Czy Posiadacie Państwo sejf? Czy poniesiemy za to jakieś opłaty?

29. Czy Państwa sala do wynajęcia posiada szatnię? Czy w czasie wesela będzie ją ktoś obsługiwał? Czy pobierane są za korzystanie z szatni jakieś opłaty?

30. Do kiedy należy podać ostateczną liczbę gości? Do kiedy należy ostatecznie ustalić menu?

31. Czy w czasie ślubu będzie dostępny ktoś z kadry kierowniczej?

32. Czy możemy przyjrzeć się organizacji innych wesel? Kiedy można się umówić i na jakich zasadach?

33. Jaka jest wielkość zaliczki? Kiedy trzeba ją wpłacić ? Kiedy płacimy resztę ? Czy są jakieś udogodnienia jeżeli chodzi o spłatę ?

34. Czy możemy sami wybrać zespół muzyczny ?

35. Czy prąd, gaz, woda są wliczone w cenę wynajmu czy płaci się za nie dodatkowo. Czy za oświetlenia wykorzystywane przez płaci się dodatkowo?

36. Jak będzie udekorowana sala i stoły? Czy mamy wpływ na dekorację. Jak będzie wyglądała dekoracja. Czy dekoracja jest w cenie? Jeżeli nie to jakie są koszty?

37. Czy za obsługę dodatkowo płacimy? Ile osób przypada na jednego kelnera? Czy mogą Państwo powiedzieć coś o ich kunszcie i kwalifikacjach ?

38. Pod jakimi warunkami mogą nam Państwo wypowiedzieć umowę ?

39. Czy obok będą odbywały się inne imprezy? Czy nie będziemy sobie przeszkadzać?

40. Czy możemy sami zaproponować układ stołów na sali restauracyjnej?

41. Ile pieniędzy trzeba wpłacić aby zarezerwować termin wynajmu sali?

42. Czy jest jakiś portal ślubny, na którym można przeczytać opinie na temat obiektu.

43. Czy w czasie wesela inne sale są zamknięte dla gości z zewnątrz?

44. Czy siedzenia i stół pary młodej będą przystrojone przez lokal? Czy to jest w cenie?

45. Czy posiadają Państwo świeczniki? Czy udostępniają Państwo wazony na kwiaty? Czy serwetki są w cenie?

46. Czy są krateczki z imionami dla gości. Kto będzie je rozkładał na stołach? Czy to jest w cenie ? Czy możemy sami decydować o rozmieszczeniu gości?

47. Czy w obiekcie znajduje się agregat prądotwórczy? Czy w razie braku prądu poniesiemy dodatkowe koszty za korzystanie z agregatu?

48. Jakiej pojemności kieliszki Państwo posiadacie? Czy możemy wybrać pojemność jaka nam odpowiada?

49. Od jak dawna działa Państwa lokal? Jak wiele imprez zorganizowaliście Państwo w Tym czasie?

50. Czy mieli Państwo jakieś wpadki w czasie organizacji wesela i jak sobie Państwo poradzili?

Pytania oczywiście są bardzo szczegółowe i mogą wydawać się dziwne. jednak w praktyce często zdarzają się nieprzewidywalne rzeczy. Nie raz słyszałem bądź czytałem o strasznych przypadkach kiedy okazywało się, że wesele nie udało się ze względu na lokal weselny. Wszystkie ustalenia należy szczegółowo zawrzeć w umowie wynajmu, w przeciwnym wypadku może okazać się, że będziemy mieli problemy.

Jeżeli chcesz aby ślub przebiegł po Twojej myśli i nie było żadnych zaskakujących i nieprzyjemnych niespodzianek zmodyfikuj odpowiednio te pytania i bez wahania zadaj je właścicielowi obiektu.


Znacie jeszcze inne pytania jakie powinno się zadać właścicielowi??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Reklama

 Tytuł: Re: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 22 cze 2010, 15:13 
Offline

Dołączył(a): 23 mar 2010, 20:42
Posty: 19
O dzięki, my już mamy co prawda salę zarezerwowaną, ale miesiac przed bedziemy sie z właścicielami rozmawiac i szczególy ustalać to nam sie przyda.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 04 gru 2010, 15:19 
Offline

Dołączył(a): 04 gru 2010, 11:50
Posty: 1199
Lokalizacja: Gdańsk
W moim przypadku lokal w kotrym bede miec wesele jest sprawdzony gdyz moja siostra juz tam robila wesele wiec tych pytan nie musze zadawac bo znam odpowiedz :) ale ciekawy artykul wielu osobom moze sie przydac by potem nie bylo rozczarowań ze o tym nie wiedzieli


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 04 gru 2010, 17:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 gru 2010, 15:37
Posty: 102
Lokalizacja: okolice Krakowa
Ależ się cieszę, że ktoś założył taki wątek:) Bardzo przydatny! Przynajmniej dla mnie...
My z moim narzeczonym planowaliśmy praktycznie wszystko przed zeszłorocznymi Świętami Bożego Narodzenia- niestety pokrzyżowały nam się troszkę plany życiowe i musieliśmy zrezygnować z dalszych przygotowań... I tak oto jesteśmy półtora roku po zaręczynach i dopiero po Nowym Roku będziemy od nowa wszystko zaczynać....
Cieszę się tym bardziej, bo widzę na Forum wiele cennych wskazówek, których niestety w zeszłym roku nie znalazłam, ale może to i lepiej- w końcu- co się odwlecze, to nie uciecze...
A powyższe pytania wg mnie są bardzo pomocne dla takich osób, jak ja np, które wcześniej z planowaniem i przygotowaniami do Ślubu nie miały nic do czynienia, i z których z pewnością skorzystam:)
Dzięki wielkie!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 04 gru 2010, 17:13 
Offline

Dołączył(a): 03 gru 2010, 20:49
Posty: 70
No i teraz sie zmartwiłam, bo jest kilka pytan na ktore nie wpadłam podczas podpisywania umowy... szkoda że tak poźno trafiłam na ten artykuł:(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 04 gru 2010, 17:16 
Offline

Dołączył(a): 03 gru 2010, 17:11
Posty: 84
:D super pytania!!
Dobrze by bylo je sobie wydrukowac i z takimi kwestionariuszami chodzic i szukac sal :) :D
Chyba ci co maja porzadne sale nie powinni niczego ukrywac ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 05 gru 2010, 09:52 
Offline

Dołączył(a): 04 gru 2010, 19:45
Posty: 935
Lokalizacja: Warszawa
Ja chodziłam właśnie z taka lista pytań :) Niektórzy właściciele dziwnie się na mnie patrzyli ale dzięki podpowiedziom z forum wykluczyłam chyba ze 3 miejsca gdzie za każdy pokrowiec na krzesło liczyli sobie do 10 zł. Masakra jakaś jak ludzie na wszystkim chcą zarobić przecież i tak zostawiamy im strasznie dużo pieniędzy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 05 gru 2010, 13:15 
Offline

Dołączył(a): 03 gru 2010, 17:11
Posty: 84
:shock: za pokrowiec na krzeslo doliczali kase :? Porazka...Chyba juz oszaleli totalnie :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 05 gru 2010, 14:54 
Offline

Dołączył(a): 04 gru 2010, 19:45
Posty: 935
Lokalizacja: Warszawa
za pokrowce, świeczniki, zastawę, żywe kwiaty, Jedna młoda para opowiadała mi ze po weselu nie dostali nic z tego co zostało z wesela pomimo ze wcześniej było mówione ze zabierają wszystko co chcą ale nikt nie powiedział im ze maja przynieść pojemniki tak więc ze po kieszeniach nie chcieli upychać to odjechali z niczym bo właściciel nie zgodził się żeby na godzinę zabrać z ich zastawa lub żeby za godzinę przyjechali z własnymi pojemnikami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Jakie pytania zadać właścicielowi sali - zestaw 50 pytań
PostNapisane: 05 gru 2010, 15:08 
Offline

Dołączył(a): 03 gru 2010, 17:11
Posty: 84
:shock: no to niezle :cry: :| To juz bym sie wkurzyla troche :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów


  • Reklama

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group